"ОГОНЬ В ОДЕЖІ СЛОВА..."

Слова — полова, Але огонь в одежі слова — Безсмертна, чудотворна фея, Правдива іскра Прометея. «Лісова ідилія» (1906) І. Я. Франко ...

суббота, 19 марта 2016 г.

З днем народження, пані Ліно!
Сьогодні, 19 березня, свій 86-й день народження святкує одна із найталановитіших поетес сучасної України - Ліна Василівна Костенко
 

Без перебільшення Ліну Костенко можна вважати голосом самої України. Голосом, що торкається душі кожного з нас, висловлюючи часом те, що ми самі не можемо вилити у слова. Хочемо побажати нашій геніальній поетесі міцного здоров'я, наснаги, невичерпної енергії. Нехай вона ще довгі роки тішитиме нас, її шанувальників, своїми новими творами.


 


ДОЛЯ
Наснився мені чудернацький базар:
під небом, у чистому полі,
для різних людей,
для щедрих і скнар,
продавалися різні Долі.


Одні були царівен не гірш,
а другі — як бідні Міньйони.
Хто купляв собі Долю за гріш
А хто — і за мільйони.

Дехто щастям своїм платив.
Дехто платив сумлінням.
Дехто — золотом золотим.
А дехто — вельми сумнівним.

Долі-ворожки, тасуючи дні,
до покупців горнулись.
Долі самі набивались мені.
І тільки одна відвернулась

Я глянула їй в обличчя смутне,
душею покликала очі.
— Ти все одно не візьмеш мене,—
сказала вона неохоче.

— А може, візьму?
— Ти собі затям,— 

сказала вона суворо.—
За мене треба платити життям,
а я принесу тобі горе.

— То хто ж ти така?
Як твоє ім'я?
Чи варта такої плати?
— Поезія — рідна сестра моя.
Правда людська — наша мати.

І я її прийняла, як закон.
І диво велике сталось:
минула ніч. І скінчився сон.
А Доля мені зосталась.

Я вибрала Долю собі сама.
І що зі мною не станеться —
у мене жодних претензій нема:
до Долі — моєї обраниці.
Ліна Костенко ®

Комментариев нет:

Отправить комментарий